loading...
اخبار و دانلود بازی , فیلم , آهنگ ایرانی و خاجی و ...
Fadae بازدید : 452 یکشنبه 13 مهر 1393 نظرات (0)

جهان ترسناک کوجیما از ناشناخته ها

 

header db

بازی ترسناک اخیر هیدئو کوجیما یعنی P.T یک بازی بزرگ نیست، اما همچنان می توان آن را ترسناک ترین بازی سال و یا حتی از دید برخی ها ترسناک ترین بازی تاریخ دانست. این تیزر قابل بازی دارای اتمسفری سنگین و وحشتناک است و در سال های آینده ممکن است از آن به عنوان قدم ابتداییِ شروع مجدد ژانر ترس بقا یاد کنند.

این بازی دقیقا از همان نوعی است که خود کوجیما شاید نتواند به تنهایی آن را به اتمام برساند، او در مصاحبه ای با The Japan Times باخنده چنین گفت:

من واقعا بازی های ترسناک بازی نمی کنم بخاطر اینکه می ترسم، شاید Resident Evil بازی کرده باشم اما حتی آن را هم نیمه راه رها کردم چون ترسیدم.

هواداران در مورد اینکه کوجیما در آینده چه مسیری را در ژانر ترس انتخاب می کند هیجان زده هستند. هیدئو کوجیما 51 ساله یکی از معروف ترین افراد شناخته شده صنعت بازی است. او با خلق سری بازی متال گیر در سال 1987 از پیشگامان شکل دهی ژانر مخفی کاری در بازی ها است. او همچنین بازی های را مانند Boktai، Snatcher و Zone of the Enders ساخته است.

با تیزر P.T کوجیما به دنبال اکتشاف ژانر ترس بود که بدون تکیه بر محتویات خیلی خشن و خونین باشد. او احساس می کند که صنعت بازی بیش از حد در این مسیر حرکت کرده و دور شدن از آن باعث استخراج ترسی واقعی تر، متفکرانه و بانفوذ تر خواهد شد.

اشکال مختلفی از سرگرمی های ترسناک در جهان وجود دارد. بازی های اکشن ترسناکی وجود دارند که در آنها زامبی ها و موجودات عجیب غریبی حضور دارند. ترس واقعی از چنین چیزهایی سرچشمه نمی گیرد. بلکه ترس از بودن در یک مکان خالی است، جایی که حتی قدم گذاشتن رو به جلو و یا برگشتن به عقب ترسناک است.

چیزی هایی که افراد مشاهده می کنند بستگی به تجارب و یا تجارب ناخوشایند آنها دارد. حتی در یک صحنه ممکن است بعضی ها یک سایه را مشاهده کنند، در حالی که برخی دیگر یک صخره را مانند چهره انسان ببینند.

اگر بخواهیم با توجه به عکس العمل های وحشت آور دیده شده در سایت هایی مانند یوتیوب و توئیچ که مخاطبان هنگام تجربه تیزر قابل بازی نشان دادند قضاوت کنیم، کوجیما در کار خود بسیار موفق بوده است. همچنین اشتراک گذاشتن این ویدئو ها در سایت های مختلف به این معنی بود هرکسی در P.T شجاع باشد و بتواند آن را به اتمام برساند جایزه اش را که پخش شدن تریلر Silent Hills بود می گیرد، تریلری که در آن به ساخت سایلنت هیلز توسط هیدئو کوجیما و گیرمو دل تورو با هنرنمایی نورمن ریدس اشاره می کرد.

کوجیما این را روشن ساخته که تیزر P.T و Silent Hills ارتباطی باهم ندارند. تیزر قابل بازی یک فرصت کوچکی برای او بوده تا بتواند با استفاده از موتور فاکس و شیوه های جدید مخاطبان را بترساند. ایده اینکه در این تیزر تنها به جای استفاده از ویدئو و تصویر آن را قابل بازی کنند باعث می شود ‘اولین تیزر تعاملی جهان’ نام بگیرد. گرچه این تیزر به طور عمدی مبهم بود، کوجیما اشاره کرد که عنوان سایلنت هیلز توسط المان هایی که در تیزر قابل بازی وجود نداشت توسعه و بهبود خواهد یافت.

با گنجاندن آن المان ها، بازی اصلی قرار است حتی ترسناک تر باشد. افراد ممکن است سایلنت هیلز را با پیش پندارهایی که در مورد سایلنت هیل دارند بازی کنند، اما من می خواهم این مرز را بشکنم، چون اگر قرار باشد فقط از همان شکل عمده قدیمی نسخه های قبلی استفاده کنیم دیگر بازی ترسناک نخواهد بود.

بر اساس تیزر قابل بازی کوجیما شیوه خودش را برای ترساندن پیدا کرده است. او فیلم های زیادی مشاهده می کند، اما نسبت به فیلم های ترسناک اندکی بیزار است. او وقتی فیلم های ترسناک مشاهده می کند که که کارگردان یا بازیگر آن را فیلم را بشناسد بطوری که آثار گذشته آنها نشانه هایی را به او می دهد که باید انتظار دیدن چه چیز هایی را داشته باشد. گاهی اوقات پس از یک روز طولانی کوجیما اندکی بعد از نمیه شب بیدار می شود، تلویزیون خود را روشن می کند، کانال های مختلف را بررسی می کند ناگهان فیلم ترسناکی را پیدا می کند که نه کارگردان و نه بازیگر آن را می شناسد، چنین فیلم هایی است که بیشتر از همه او را می ترساند.

این تجربه ای است که او می خواسته آن را به تیزر قابل بازی (P.T) منتقل کند، بنابراین او مخاطبان را از آگاه شدن در مورد تیزر قابل بازی محروم کرده، حتی در نمایشگاه گیمز کام زمان معرفی شدن تیزر ابتدایی ترین اطلاعات در مورد تیزر در اختیار مخاطبان قرار نگرفت. تیزر قابل بازی به خودی خود شامل چنین اطلاعاتی نیست و فقط در پایان آن نام هیدئو کوجیما ظاهر می شود.

تیزر ترسناک است به دلیل اینکه اطلاعاتی در اختیار شما قرار نمی گیرد. امروزه مردم وقتی در مورد چیزی اطلاعات ندارند در گوگل آن را جستجو می کنند، در فیس بوک یا توئیتر خود می پرسند و جواب خود را به درستی به دست می آورند، ما در عصر اطلاعات زندگی می کنیم، وقتی که این اطلاعات ناگهان ناپدید شوند این ترسناک ترین چیز است.

این دلیلی است که هیچ اطلاعاتی در مورد سازندگان تیزر قابل بازی وجود نداشت. وقتی که افراد با PS4شروع به دانلود تیزر کردند، در مورد طراجی بازی اطلاعی نداشتند، حتی دکمه عملکردی هم در بازی وجود نداشت. نه هدف و پس زمینه ای وجود داشت و نه توضیحی درباره داستان بازی و این ترسناک است. من این کار با هدف انجام دادم. این دلیلی است که نام خودم و عنوان بازی را پنهان کردم و فقط اجازه دادم آنها بازی را تجربه کنند.

تیزر قابل بازی با دید اول شخص ارائه می شود. بازی در یک راهرو حلقه وار اتفاق می افتد که مخاطب را وادار می کند مدام در این راهرو گذر کند. اتمسفر بازی آرام اما بسیار زنده است، موزیک خاصی در بازی پخش نمی شود اما گاهی اوقات سر و صدای های آزار دهنده ای مانند صدای گریه نوزاد یا ناله به گوش می رسد، گاهی اوقات هم هنگام راه رفتن صدای قدم اضافی باعث تخریب روانی می شود. دیالوگ های تیزر هم معدود صحبت هایی است که تنها از رادیو و پاکت خونین شنیده می شود.

کوجیما در این تیزر برخی از استعاره های ترسناک سنتی را باهم ادغام کرده اما زیادی بر روی آنها تکیه نکرده است. تیزر به ذهن مخاطب این اجازه را خواهد داد ابهاماتی را که به طور عمد در بازی قرار داده شده پر کند، فرایندی که می تواند بسیار تاثیر گذر تر از هیولا های سنتی داخل کمد باشد.

شخصیت اصلی بازی قدرت و یا توانایی خاصی ندارد که این تجربه متفاوتی را برای مخاطب ایجاد می کند، در حالی که در متال گیر شخصیت اسنیک به اندازه کافی بر محیط خود تسلط دارد.

در تریلر عنوان سایلنت هیلز، شخصیت اصلی بازی نورمن ریدس است، او در سریال مردگان متحرکشخصیت قدرتمندی است، اما در ژانر ترس اگر شخصیت اصلی قدرتمند باشد بازی دیگر ترسناک نخواهد بود. به دلیل اینکه بازی و مخاطب با یکدیگر هماهنگ هستند اگر مخاطب به راحتی بترسد اما شخصیت بازی مانند اسنیک قوی باشد سپس فاکتور ترس ضعیف می شود. بنابراین در تیزر قابل بازی برای هماهنگ کردن مخاطبان با بازی، شخصیت اصلی به عنوان یک شخصیت کاملا عادی در نظر گرفته شد.

 در آخر باید دید کوجیما در مسیر جدیدی که انتخاب کرده تا چه حدی پیش می رود و به اکتشاف ژانر ترس خواهد پرداخت، اما باید گفت قطعا با ساخت تیزر قابل بازی موفقیت چشم گیری را بدست آورده، تیزری که طبق گفته مقامات سونی بیش از یک میلیون بار دانلود و بیش از 30،000،000 بار در رسانه های مختلف مشاهده شده است.

منبع : dbazi.com

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 92
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 108
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 186
  • بازدید ماه : 186
  • بازدید سال : 3,414
  • بازدید کلی : 27,547